Upoznajte najmlađu Indijanku koja se popela na Mt Everest

Najbolja Imena Za Djecu

Shivangi Pathak
Sa 16 godina, Shivangi Pathak je postala najmlađa Indijka koja se popela na Mt Everest. Onoga dana kada je shvatila da je planinarenje zapravo sport, a ne samo nešto što rade avanturisti, znala je šta mora da radi. Prvi vrh na koji sam želeo da se popnem bio je Mt Everest, smeška se Pathak, i uspela je.

Pathak je 2016. godine počela da pohađa kurseve planinarenja, a kada je saznala da je spremna da se popne na najviši vrh svijeta, nije gubila vrijeme i odmah je krenula na svoju ekspediciju. Pathak se popeo na Everest za 41 dan, ranije ove godine. Ponosan sam što sam to mogao. Moja majka me je uvijek podsticala da slijedim svoje snove. Osećam se kao da sam postigla nešto neverovatno, kaže ona.

Pa kako je trenirala za ovaj naporan uspon? Imao sam malo viška kilograma, pa je prvo što sam morao da uradim bilo da smršam. Počeo sam da vežbam, što traje i danas; Svaki dan trčim otprilike 10 km. Dižem utege i radim 5.000 ponavljanja na užetu za preskakanje, kaže Pathak.

Zamislite da sa 16 godina odustanete od brze hrane i bezalkoholnih pića radi dijete koja se sastoji uglavnom od mahunarki i paneera. Pa, Pathak je uradio to i više. Pošto sam vegetarijanac, moram da uključim dosta mahunarki, paneera i gljiva u svoju ishranu. Ne jedem rotis, i ne večeram. Ujutro jedem zdjelu klica, kaže ona, na moje krajnje zaprepaštenje.

Penjanje na vrh kao što je Mt Everest nije samo zabava i igra, već je potrebno proći kroz brojne poteškoće kako bi se došlo do vrha. Za mene je najveći problem bilo brzo donošenje odluka. Moj šerpa nije ništa uradio a da me nije pitao. Na primjer, pitao bi me da li da stanemo na dan ili da nastavimo dalje. Ponekad nisam znao šta je ispravna odluka. I emotivno je bilo teško, jer bismo toliko dana prolazili bez ikakvog kontakta sa svijetom, prisjeća se Pathak.

Za Pathak, koji se nedavno popeo na Kilimandžaro i Elbrus, Everest i dalje ostaje najstrašnija ekspedicija. Često je zaglavila u pukotinama i morala je biti spasena. Jednom, dok smo pokušavali da razbijemo malo leda za vodu, otkopali smo ruku... Otkrio sam šta je pravi strah kada sam ga video. Drugi put, tokom guranja na vrh, izgubio sam voki-toki i nisam mogao ni sa kim da kontaktiram. Neko je proširio glasinu da sam umro na putu; vijest je stigla i do mojih roditelja, kaže mladi planinar.

Sve rečeno i urađeno, Pathak kaže da je penjanje na Everest bilo nadrealno. Kad sam bila gore, sve što sam htjela je da zagrlim majku. Kada sam sišla, vidjela sam broj novinara koji su čekali da razgovaraju sa mnom u baznom kampu, i sve me to pogodilo, kaže ona. Nekoliko mjeseci nakon što se popeo na Everest, Pathak je prešao na Kilimandžaro za 34 sata, oborivši rekord drugog planinara kojem je trebalo 54 sata da stigne do vrha. U septembru ove godine se popela na planinu Elbrus. Njen san sada je da podigne indijsku zastavu na svih sedam vrhova svijeta. A sa njenom strašću, ambicijom i podrškom njenih roditelja, ne postoji planina dovoljno visoka da je zaustavi.